Pravo kupca da otkaže ugovor o kupovini
Potrošač koji je obavio internet kupovinu preko sajta Pivskiset.rs ima zakonsko pravo da se predomisli, odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana isporuke i kupljeni proizvod vrati bez obrazloženja i dodatnih troškova, osim troškova povraćaja robe.
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati odnosno poslati na posebnom Obrascu za odustanak od ugovora koji je prilikom kupovine potrošaču dostavljen elektronskim putem (na email) ili izjavu može uputiti na drugi nedvosmislen način.
Preuzmite Obrazac za odustanak – PDF
Popunjen i skeniran Obrazac za odustanak potrošač šalje na e-mail adresu: office@pivskiset.rs. Zahtev za odustanak je moguće podneti i pozivom na broj telefona 062/413-000. Ovim se ne uskraćuje pravo potrošača da izjavu o odustanku od kupovine uputi direktno trgovcu od kojeg je robu kupio. Nakon što primi zahtev za odustanak, Platforma će poslati potrošaču potvrdu o prijemu.
Obaveza je potrošača da proizvod vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Potrošač vraća proizvod na adresu pošiljaoca naznačenoj na adresnici koja se nalazi na transportnoj ambalaži pošiljke. Ukoliko je adresa iz nekog razloga nečitka nakon otvaranja pošiljke, potrošač se može obratiti za informaciju o adresi pozivanjem telefona 062/413-000 ili se može obratiti elektronskim putem e-maila office@pivskiset.rs.
Potrošač snosi trošak povraćaja robe u slučaju odustanka od kupovine. Preuzimanje robe od potrošača može da izvrši kurirska služba koju angažuje Animo(Pivski set), a prema cenovniku angažovane kurirske službe.
Potrošač ima obavezu da proizvod/e vrati u neoštećenom stanju, u originalnom fabričkom neoštećenom pakovanju, sa svim delovima, neoštećenom etiketom, deklaracijom i sa kompletnom dokumentacijom koju je dobio uz proizvod (npr. uputstvo za upotrebu/montažu, garantni list itd.). Potrebno je da potrošač zapakuje robu na propisani ili uobičajeni način da ne bi došlo do nastanka štete, što podrazumeva stavljanje pošiljke u odgovarajući omot (karton, kutija, i slično) radi obezbeđenja sadržine pošiljke. Prilikom pakovanja, potrebno je voditi računa o prirodi predmetne robe, tj. o transportnim osobinama artikala koji se vraćaju. Ukoliko se šalje više predmeta u jednoj kutiji, bitno je da se odvoje međusobno. Ovo sprečava oštećenje koje može nastati međusobnim dodirivanjem predmeta od vibracija ili udara koji mogu nastati spolja. Za navedeno obezbeđivanje pošiljke za dalji transport potrošač može da koristi ambalažu u kojoj mu je pošiljka dostavljena.
Po prijemu vraćenog proizvoda utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.
Obaveza je trgovca da potrošaču vrati iznos maloprodajne cene kupljenog/ih proizvoda i pripadajuće troškove isporuke, najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao natrag.
Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda u tolikoj meri da se proizvod ne može ponovo prodati, odbiće se vraćanje novca potrošaču i kurirska služba će vratiti proizvod potrošaču o njegovom trošku. Rok u kojem potrošač daje saglasnost za preuzimanje proizvoda je 15 dana od dana prijema obaveštenja da odustanak od ugovora nije odobren. Nakon isteka navedenog roka, Platforma kao ni trgovac ne odgovaraju za proizvod, niti imaju obavezu čuvanja tog proizvoda.
Povraćaj novca potrošaču u slučaju odustanka od kupovine
U slučaju odustanka od kupovine, povraćaj novčanih sredstava potrošaču će se izvršiti refundacijom sredstava na karticu potrošača. U slučaju da povraćaj novca na ovaj način nije izvodljiv, novčana sredstava će biti uplaćena na tekući račun uz prethodnu saglasnost potrošača.